The new limited-edition special series Ferrari: LaFerrari


Cutaway Insights: Sauber F1 Team - Episode 1: Pitot


Episode 1: Pitot
Episode 2: Lap Trigger and FIA Transponders
Episode 3: Driver Seats
Episode 4: Airhorn
Episode 5: Team Radio
Episode 6: GPS Transmitter
Episode 7: Telemetry Data Transmitter
Episode 8: Pedals
Episode 9: Security Data Recorder (SDR)
Episode 10: Correvit Optical Sensor
Episode 11: Standard Electronics Control Unit (SECU)
Episode 12: Damping System
Episode 13: Knee Padding
Episode 14: Antennas
Episode 15: Steering Wheel

Como melhorar a performance do seu servidor Apache

Em um mundo cada dia mais dinâmico, nada pior do que ter que esperar as coisas. Isso tem que ser levado muito em conta quando se trata de sites na Internet, principalmente os que vendem online. Esse é o motivo pelo qual você deve se preocupar, e muito, com a performance do seu site.

De acordo com a Forrester Consulting, em 2006, compradores online esperavam que uma página web carregasse em até 4 segundos e, hoje, esse mesmo cliente espera que essa página carregue em 2 segundos ou menos. A Amazon, pouco tempo atrás, descobriu que aumentou sua receita em 1% a cada 100 milisegundos de ganho em performance, e um estudo comprovou que cada segundo gasto na abertura de uma página pode representar 5% a menos de conversão para a sua loja.

Ferrari LaFerrari

Ferrari LaFerrari
A Ferrari revelou hoje, no Salão de Genebra, o modelo LaFerrari. Apenas 499 clientes poderão ter esse carro na garagem. A sucessora da Ferrari Enzo é o primeiro carro da marca de Maranello a possuir mecânica baseada no sistema HY-Kers, desenvolvida em conjunto com a equipe de Fórmula 1.

Check the results of the three toughest races in the world. You’ll learn a lot about Porsche.

Check the results of the three toughest races in the world. You’ll learn a lot about Porsche. 1. Sebring, 1966. In a race so rugged that only 30 of the 64 starters finished, Porsche’s Carrera 6 was 1st in its class in this 12-hour classic and 4th, 6th, 7th and 8th overall against far bigger cars. 2. Targa Florio, 1966. Porsche’s Carrera 6 took 1st, 3rd and 5th overall in "the world’s most punishing race." Only 13 of 70 starters completed this race through winding Sicilian mountain roads. 3. Le Mans, 1966. Porsche’s Carrera 6 surpassed every car in its class; finished 4th, 5th, 6th and 7th overall, beating many cars with engines three times as large. We enter races like these not for publicity but to prove out the advanced engineering that makes the Porsche you drive one of the best-handling cars ever built for everyday use. Porsche spent years developing a great competition car so you could have fun driving it to work. Three versions for gran turismo connoisseurs; Porsche 912 with 4-cylinder, 102-hp engine, about $4790. Porsche 911 with new 6-cylinder, 148-hp engine, 4- or 5-speed gearbox, about $5990. Porsche 911S with 5-speed gearbox and Carrera 6-inspired 180-hp engine, about $6990. All prices East Coast POE. For name of dealer, brochure or overseas delivery data, write Porsche of America Corporation, 107 Tryon Avenue West, Teaneck, New Jersey 07666, Dept. 101.

Lamborghini Veneno

Lamborghini Veneno
O novo supercarro italiano Lamborghini Veneno foi apresentado no Salão de Genebra. O modelo foi criado para comemorar os 50 anos da marca, e terá uma produção de apenas três unidades, cada uma com uma das cores da bandeira da nação italiana, ao preço de 4,6 milhões de dólares.

Drag Race: Chevrolet Camaro SS Redline Motorsports vs. 2010 Nissan GT-R Tune And Mid-Pipe


Ferrari F12 Berlinetta vs. Pagani Huayra: Christian Gebhardt on track


If you were racing here tomorrow you’d wear a Rolex.

If you were racing here tomorrow you’d wear a Rolex. Sliding through a corner at 170 m.p.h. a Formula One Grand Prix car is travelling roughly 17 yards in a fifth of a second. So to say Grand Prix racing drivers have a highly developed sense of timing is something of an understatement. Their lives depend on it. Many of them wear a chronometer they call the best in the world. Its Oyster case is carved out of a solid block of 18 ct. gold or Swedish stainless steel. So much of the work is done by hand, each Rolex Oyster takes more than a year to make. Jackie Stewart thinks it is time well spent. The Rolex he wears is the Datejust. Rolex of Geneva. Write to Rolex, Geneva, Switzerland for free colour catalogue.

Henry Catchpole drives 2013 Porsche 911 Carrera 4S


O velho e bom e-mail marketing

O e-mail continuará dominando a preferência das estratégias de marketing online. Segundo uma pesquisa realizada pela Strongmail, 55% dos marketers afirmaram que irão aumentar os investimentos neste canal, visando principalmente o winback de antigos clientes.

Inside Koenigsegg: Episode 1 - Carbon Fiber


Episode 1 - Carbon Fiber
Episode 2 - Triplex Suspension Explained
Episode 3 - Getting A Million-Dollar Paint Job
Episode 4 - Feels Like a Million Bucks
Episode 5 - The Ultimate Test Drive
Episode 6 - Inside the Brain of a Swedish Bombshell
Episode 7 - The Future of the Internal Combustion Engine
Episode 8 - The 1140 hp Heart of a Hypercar
Episode 9 - Putting 1140 hp to the Ground

What happened to gravity?

What happened to gravity? The casual way a Corvette flattens out the steepest hill you’ve ever seen makes you believe for a minute that Newton’s law has been repealed. Not so; gravity is still operating. It’s just that you’ve never piloted anything with the fantastic push this jewel generates. But a Corvette makes everything so easy. Not just because its precision-balanced V8 can punch out more power-per-pound than any other engine in America. But because it answers a driver’s faintest hint so instantly and accurately. Because it stops flat, true and right NOW! Because its authentic sports car steering puts the car exactly where you want it, to the inch. If you never have sampled a genuine sports car it may be hard for you to imagine what all this can mean. But the remedy for that is as close as your phone. Call your Chevrolet dealer now for an appointment—and let him show you there really is a fourth dimension to driving! Corvette by Chevrolet. Chevrolet Division by General Motors, Detroit 2, Michigan

Airbag para ciclistas Hövding


A ideia de desenvolver airbags para proteger condutores de bicicletas não é nova. Já existem projetos de bolsas de ar instaladas entre o capô e o para-brisa do automóvel, para, em caso de atropelamento, proteger o ciclista ou pedestre de impactos na cabeça.

Entretanto, a empresa sueca Hövding foi além, e vai lançar um dispositivo que, ao contrário das ideias anteriores, não fica no carro, mas no ciclista, que veste uma espécie de colete, cheio de sensores, que detectam qualquer impacto mais forte, e acionam o enchimento da bolsa de proteção para a cabeça.

o produto custa na Europa pelo equivalente a 319 euros. Mas é claro que a empresa não tem a intenção de substituir os capacetes convencionais, assim como os airbags dos carros não substituem os cintos de segurança. Trata-se apenas de um item suplementar, que ajuda a minimizar as consequências de um eventual acidente.

2013 BMW M5


Matt Farah drives VCMC Scion FR-S Turbo at Chuckwalla Valley Raceway


Uma imagem

Michael Schumacher removing a tyre from a kart wheel

Um kartista como qualquer outro...

Reportagem sobre a volta do Fusca no Brasil, em 1993


Alexander Gromow no Programa "Automóveis", TV Jovem Pan, canal 16 UHF (falida), 02/03/1993. O cenário era a volta do Fusca às linhas de produção, por solicitação do Presidente Itamar Franco.

A imprensa era francamente contrária a isto. A Volkswagen, então Autolatina, não aceitava participar de entrevistas. Inicialmente, Alexander Gromow não aceitou participar. O convite só foi aceito sob a condição de ele falar como representante do Fusca Clube do Brasil, ou seja: para falar bem do carro.

Ao chegar lá, o cenário do programa era totalmente diferente do combinado. Uma reportagem de abertura com o Wilson Fittipaldi começou a denegrir o carro, e entrevistadora continuou a falar muito mal do Fusca. A entrevista foi tensa do início ao fim, e as perguntas mudavam de rumo sem muita lógica aparente.

Lucra Cars founder Luke Richards talks about the Lucra LC470


Porsche Documentary: History Channel


The new Lotus +2S 130 is the most superb package a man ever had waiting at his door.

The new Lotus +2S 130 is the most superb package a man ever had waiting at his door. Here is all the incomparable roadholding and cornering for which Lotus is the acknowledged world leader. All the style and luxury with which the +2 has always been endowed. And something extra—a new 130 bhp BIG-valve engine and detailed improvements to the suspension and transmission that mean a more outstanding performance than ever. If you want for yourself the most enjoyable driving the world can offer, you want the Lotus +2S 130. Recommended price £2,744. See your nearest dealer now, listed opposite. Lotus Cars Limited, Norwich, Norfolk, NOR 92W Tel: Wymendham 3411

How a TORC Series Pro-2 Truck Works


Fórmula Truck Simulator by Reiza Studios - Onboard Gameplay - Work In Progress


60 Anos de James Bond: Parte 2 - Cinema

James Bond 007 Opening
Depois do sucesso na literatura, o agente secreto 007 ganhou licença para matar também no cinema, onde o sucesso de James Bond alcançou o mundo inteiro, com mais de vinte longa-metragens.

Algumas vezes, os carros roubaram a cena. Com seus aparatos tecnológicos ou com suas piruetas realizadas "no improviso" por James Bond, conseguiram um feito que só atores ou atrizes até então haviam conseguido: uma estrela no "Hall Of Fame" do cinema.

A good driver drives still better with a Smiths Electronic Impulse Tachometer.

A good driver drives still better with a Smiths Electronic Impulse Tachometer. The racing driver’s control of his car depends on knowledge—not just knowledge of how to drive, but the moment-to-moment knowledge he gets from his instruments. Chief of these is the tachometer. There’s no substitute for the information it gives the driver—information which is now available to you, whatever car you drive. Smiths electronic impulse tachometer is a handsome, superbly accurate instrument, which can easily be fitted to an existing dashboard. It costs only £9.15—not much to pay for the chance of increasing motoring skill, and motoring pleasure too. If you’re experienced enough to take advantage of a tachometer, you might be interested in Smiths other supplementary instruments, and the attractive sub-panel designed for mounting them below your dashboard. Smiths Electronic Impulse Tachometer. Write to us (or ask at your Garage) for full information about the electronic impulse tachometer and the complete range of supplementary instruments. Smiths Motor Accessory Division Sales and Service, Oxgate Lane, London N.W.2 This is something we’re unlikely to see again. It’s difficult enough to swap a new radio in lately, let alone gauges.

Tiff Needell drives Ferrari F40


Carlos Lago drives 2013 Chevrolet Camaro SS 1LE Package


Brasinca 4200 GT: um esportivo de respeito

Brasinca 4200 GT (Uirapuru)
Quem vê os esportivos que rodam no Brasil, mal imagina que nós já fabricamos um capaz de peitar os estrangeiros. O Brasinca já fez história.

Os Willys Interlagos, com motores de 845 cm³, eram os únicos esportivos nacionais, até a primeira metade da década de 1960. O espanhol Rigoberto Soler convenceu a direção da Brasinca, fábrica de carrocerias para ônibus e caminhões, a fazer um carro que tivesse desempenho semelhante a esportivos estrangeiros similares.

Do you drive a sports car?

Do you drive a sports car? Then read this vivid extract from Jimmy Stewart, of Ecurie Ecosse fame. "Last Saturday morning I decided to take the E-type on Cinturas as far as Inveraray and back, 50 or 60 miles from here. The roads were wet and greasy, with occasional dry patches. I found that on the twisty sections I was travelling at between 70 and 80 miles an hour in 2nd and 3rd gear where on other tyres I would be driving at 45 and 50 mph. And in two straight sections at Loch Lomond I got a speedometer reading of 130 mph, taking it up to a maximum revs in 3rd and banging it into top then braking under racing conditions by tamping the pedal really hard, putting it right through the gears for various corners. And when I got as far as Arrochar I ran into quite a bit of snow and slush, and it was there I was really glad of the Cinturas. They almost felt like all-weather tyres." "I’m sure the Cintura is faster in dry road conditions than any other tyre. It almost feels up to the standard of a full racing cover. It gives one the feeling that it’s an entirely different tyre from anything else. It just grips so much better than any other tyre I have ever handled." The Cintura solves three sports car problems. Jimmy Stewart’s report amounts to this: the Cintura solves the three big problems of sports car tyres: 1. Tyre wear ("…here at last is a tyre that stands up to the driving I do."). 2. Tyre heating ("It seems to run extremely cool, even under the most arduous conditions."). 3. Tyre adhesion under stress ("I feel that the Cintura offers the absolute ultimate in safety."). How does the Cintura solve the problem of tyre distortion at speed (which can have unpleasant consequences)? It does so by having a built-in ‘safety belt’: An inextensible textile belt running right round the circumference of the tyre under the tread. It holds the tyre profile virtually unchanged even at very high speeds, and it gives the tyre a much more square and uniform contact area with the road. Send for Jimmy Stewart’s full report and your free copy of the Cintura book, which lists all sports and saloon cars to which Cinturas can be fitted. See what a difference Cinturas make, even to a brilliant professional driver. If you drive a sports car, really drive it, there is only one tyre for you. In Jimmy’s own words: "I think Cinturas will improve the characteristics of any sports car!" The standard Cintura: for speeds up to 130 mph. the High Speed Cintura: for sustained speeds above 130 mph. The fabulous tyre with the built-in safety belt. Pirelli Cintura. To The Pirelli Performance Bureau, 343-345 Euston Road, London NW1

Jason Plato drives Savage Rivale Roadyacht GTR


BMW M135i by Versus Performance - Hockenheim Kleiner Kurs - Christian Gebhardt - Onboard


McLaren P1

McLaren P1
A McLaren revelou oficialmente o modelo P1, antes da estreia no Salão de Genebra. Com produção limitada a 375 unidades, o carro custará 1,150 milhão de dólares.

Inicialmente, 500 unidades seriam fabricadas, mas Ron Dennis decidiu que produzir apenas 375 unidades, depois que verificou que clientes em potencial preferem exclusividade ao invés de desempenho.

Nur wer die Menschen kennt, kann das Auto bauen. Volkswagen Golf. (Featuring Depeche Mode's Dave Gahan)


The Start. When the flag drops, the bullshit stops.


FCC tenta abrir frequência Wi-Fi para carros conectados e outros dispositivos

FCC trying to open wifi access band for connected cars to other devices
A Federal Communications Commission (FCC) quer reexaminar uma decisão de 1999 que autorizaria a frequência de 5.9 GHz especialmente para tecnologias em carros conectados. Além disso, querem que outros dispositivos sem fio (wireless) possam usar esta frequência para reduzir o congestionamento de rede em áreas como aeroportos e centros de convenções.

No entanto, os fabricantes de automóveis alegam que essa medida pode interferir na comunicação entre os veículos. A Alliance of Automobile Manufacturers, composta de 13 empresas, disse que muitos podem ficar em perigo se o governo liberar a frequência de 5.9 GHz agora, prejudicando anos de trabalho das montadores em tecnologias de comunicação entre carros.

A história do acidente do helicóptero no Top Gear Korea

Bell Cobra AH-1 Helicopter Crash Caught On Camera - Top Gear Korea
Desde que a BBC postou, no seu canal do YouTube, o vídeo do acidente do helicóptero Bell Cobra AH-1, no teste contra o Chevrolet Corvette ZR1, ocorrido na série Top Gear Korea, atingiu 13 milhões de visualizações em apenas 10 dias.

Seunghan Seo, produtor executivo da versão sul-coreana do Top Gear, concedeu entrevista à BBC sobre o ocorrido, e revela detalhes do incidente.

Lamborghini Nitro Tractor. What if strenght could always have style?

Lamborghini Nitro Tractor
A divisão de tratores da Lamborghini recevou o Nitro 2013, um poderoso e estiloso trator. Para quem quer se destacar na lavoura enquanto trabalha, a Lamborghini Trattori desenvolveu este trator, e Giorgetto Giugiaro teve a missão de definir o design da máquina agrícola, e nela incluiu farois traseiros duplos de LED e capô com contorno semelhante ao de um carro.

In The Big "Big One"


Tyler Andersen, espectador que estava nas arquibancadas que sofreram avarias com o acidente na última curva da Drive4COPD 300, no sábado, registrou em vídeo o momento do incidente e fez o upload do arquivo no YouTube.

É possível perceber a aflição das pessoas que tentavam ajudar as que foram atingidas pelos estilhaços do carro de Kyle Larson, pedindo ajuda aos fiscais de pista que corriam em direção ao local do acidente.

BioBot 20: faça biodisel em casa usando óleo de cozinha usado

Biobot 20 Table Top Processor
Se você é europeu, possui um veículo movido a diesel e se assusta com o preço do combustível cada vez que para no posto para completar o tanque, saiba que existe um produto que promete que você tenha um poço de petróleo em potencial na sua cozinha.

Trata-se do BioBot 20, equipamento que recicla óleo de cozinha usado e o transforma em biodiesel pronto para abastecer o tanque do seu veículo.

Uma imagem

Jackie Stewart with a camera fixed on his helmet

E você aí reclamando do tamanho da GoPro...

Tiff Needell drives McLaren F1 at Thruxton Circuit


What sort of motorist are you... smooth or hairy?

What sort of motorist are you... smooth or hairy? Koni Shock Absorbers. Koni shock absorbers bring out a bit of both in you. There's a touch of tycoonery about the smooth, even ride. And a Formula I feel in the way you hold that tight right hander at speed. No car is too old or too pricey to benefit from Koni's unique characteristics. After all they are fitted as standard on Porsche and Ferrari. Look for the tell-tale signs of inefficiency in your shock absorbers. Sponginess. Apparent floating at high speed. Wheel hop. Wallowing. Konis can't let you down. They're adjustable, guaranteed for one year unconditionally, many have lasted over 100,000 miles. You can't know what Konis can do for your motoring and your ego until you fit some. This coupon will bring you more information lo J. WE BANKS& SONS cra. (Dept. Ki5). Crowland.Peteawrough Crowland 6/7/8 London Depot: Motortune LTd., Z50 Brompton Road. S.W.3. Tel : KEN 1166. Meese send roe pores and lectern:se delarls of the appropriate ease .000 abaerbers MAKE Of CAR MODEL flunk 0000 Fun SHOCK ABSORBERS YEAR Meas. rfolfen

Andrew Frankel drives Jaguar XJ220


Auto Express brings together four generations of Range Rover


A Big "Big One"


Um incrível acidente marcou o final da DRIVE4COPD 300, primeira etapa da temporada 2013 da Nationwide Series, no Daytona International Speedway.

Como se não bastasse um "big one" que provocou uma bandeira vermelha a quatro voltas do fim, um incidente de proporções ainda maiores ocorreu na última curva da prova.

O acidente envolveu vários dos poucos pilotos que ainda disputavam a vitória. Kyle Larson acabou decolando em direção ao alambrado, onde seu carro foi fatiado ao meio. O motor foi parar perto das arquibancadas.

SAAB. Nothing on Earth comes close.


Os Melhores Ralis dos Anos 1970


Ford Escort RS Turbo vs. Vauxhall Astra GTE 16V


Champions Forever: The Quick And The Dead


The Quick and the Dead é um documentário criado em 1978, é narrado pelo ator americano Stacy Keach. Também distribuído com o título Champions Forever: The Formula One Drivers, mostra os perigos e as várias mortes na Fórmula 1, incluindo imagens sem censura dos acidentes.

O incidente do GP da África do Sul de 1976 que resultou na morte de Tom Pryce inicia o vídeo. Renzo Zorzi abandona a prova, e o seu carro começa a pegar fogo. Dois fiscais atravessam a pista com extintores de incêndio, sem esperar pelos outros carros passarem.

Hans-Joachim Stuck evita a batida com um deles, mas Tom Pryce não tem a mesma sorte. Ele atropela o outro fiscal, Frederick Jansen Van Vuuren. Com a violência do impacto, o rapaz de 19 anos foi decapitado e várias partes de seu corpo foram desmembrados. Pryce é atingido na cabeça pelo extintor de incêndio, também vindo a falecer no local. Seu carro só foi parar na primeira curva após o acidente.

O corpo de Vuuren estava tão despedaçado pela força do acidente que foi apenas reconhecido por exclusão, depois que o diretor de corrida reuniu todos os fiscais de pista. O impacto do extintor de incêndio foi tão forte que partiu e arrancou o capacete da cabeça de Pryce.

Volkswagen Amarok. A força da inteligência.