McLaren MP4-12C Can-Am Edition

McLaren MP4-12C Can-Am Edition
A McLaren, depois de apresentar o carro-conceito MP4-12C Can-Am Edition no Pebble Beach Concours d'Elegance, em agosto, confirmou que irá produzir o carro para o consumidor final. O veículo, baseado na GT3, terá poucos exemplares à disposição do comprador, a partir de março, ao preço de 375 mil libras esterlinas.

2012 Porsche IMSA GT3 Cup Challenge - Virginia International Raceway - Fernando Pena - Onboard


Macau Grand Prix 2012 Highlights


Luis Filipe de Sousa Carreira Fatal Crash




Three Crashes During Thursday Practices


Mitsubishi Lancer Evo IX R4 - 2012 Waldviertel Rally - Beppo Harrach - Onboard


Veja a performance de Beppo Harrach no Waldviertel Rally, a bordo de um Mitsubishi Lancer Evo IX R4, em uma estrada muito estreita, no meio de uma floresta, a mais de 200 km/h. De tirar o fôlego!

1987 Nissan Skyline DR30 - Sandown International Raceway - Luke Ellery - Onboard


1987 Sandown 500 winning Group A Nissan Skyline DR30
Finished 3rd at Bathurst in 1987 with George Fury
Car in original livery that it last raced Bathurst with
Features a 350hp 2litre Turbo FJ20 engine
Gearbox is a 5 speed "dog-box"
Car runs just as it did in 1987
Footage taken at the Sandown 500 event in 2012 with Luke Ellery

Live At River Plate: o registro ao vivo do AC/DC em CD


O AC/DC lançará, no dia 20 de novembro, "Live At River Plate", primeiro álbum ao vivo da banda australiana em 20 anos. O show aconteceu em Buenos Aires, Argentina, em dezembro de 2009, durante a "Black Ice World Tour".

Jethro Bovingdon drives Aston Martin V12 Vantage Roadster at Bedford Autodrome


Fiat. The Second Best Shape in Italy.

The second best shape in Italy. At the hottest little price in the USA. You’ve seen the first in films. Now see the Fiat in person. Fiat is the hot one. The Italians did it the way they do most things. With style. With flair. With flourish. And there’s no Germanic thrift showing. This Fiat sport comes with all the extras at not a penny extra. Bucket seats, power brakes, leatherette upholstery, header, defroster, tachometer, dual electric wipers, safety belt anchors, bumper guards, self-canceling turn signals, help-lights and tool kit. And speaking of figures, you can’t even come close to a shape like this at a price so trim and appealing. At $2639, it’s the lowest-priced sports car in its class. Every family should have at least one Fiat.

Jeremy Clarkson: Duel


Qual carro solta mais fumaça enquanto faz as curvas de lado: o Lamborghini Murcielago Super Veloce ou o Vauxhall VXR8 Bathurst S? Quem é melhor no drift: o Jaguar XKR, o Lotus Evora, o Audi R8 V10 ou o BMW M3? Para responder estas questões, Jeremy Clarkson vai até da Espanha, e depois, ao circuito de Silverstone, passando por Oxfordshire e Swindon.

Será que o Stig pode fazer um drift calçando botas de borracha? E Jeremy também consegue, usando pés-de-pato? Anthony Davidson conseguirá também, usando patins para gelo? Quem é melhor no off-road: A jornalista Kate Silverton, o jogador de rugby Matt Dawson, o cantor Ronan Keating ou Jeremy Clarkson? Quem é mais rápido numa arrancada de cem metros: o Aston Martin V12 Vantage ou o jogador de rugby Tom Varndell?

Um duelo, no estilo gincana, entre o Stig e Tiff Needell. Quem vence a corrida: Jeremy Clarkson em um Aston Martin DBS Volante ou Vicki Butler-Henderson em uma Ferrari California? Por fim, quem é mais rápido: o Ford Focus RS ou o Lamborghini Gallardo Spyder?

Tudo isso e muito mais: será que o Stig consegue pilotar uma bicicleta? Poderá um homem chegar até em casa usando um carro sem combustível, apenas uma catapulta? Além disso, um acidente envolvendo um Morris Marina e um piano.

Brazillian Guys Drive Under Large Tractor!


Red Bull infographic compares and contrasts NASCAR and Formula One

PROFESSIONAL RACING'S TWO BIGGEST SPORTS CO HEAD-TO-HEAD. The NASCAR Sprint Cup Series is the highest level of NASCAR—and the most popular in the United States. However, internationally, Formula One racing is seemingly the world's second most popular sport after soccer. Our side-by-side comparison pits the two racing superpowers against each other. RACING, BY THE NUMBERS. LARGEST FAN ATTENDANCE: HIGHEST-PAID DRIVERS: 200 MPH 205 MPH. DALE JEFF EARNHARDT JR. GORDON. POLAR OPPOSITES 0 Is II. PIT STOPS. RACING LOCATIONS. UNITED STATES Agrellatvi, A BRISTOL Vakinlitre:f DAYTONA INDIANAPOLIS. TOP CONSTRUCTORS: CHEVY. POLAR OPPOSITES. CAR CHARACTERISTICS. Stock ear resembles a 4.door sedan. Drawn-on IleattightS. NUMBER OF DRIVERS: 50, 24. Damage fixed with duct tape during race. 7 SECONDS. COST -$1.5 MILLION. STEERING WHEEL COMPARISON. $22 MILLION TONY STEWART FORD TOYOTA. LATERAL G FORCE. Lots of dents 2011 ANNUAL REVENUE $629 MILLION gp BILLION $21 MILLION JIMMIE JOHNSON. TRACK LAYOUT. Predominantly oval with 2 road courses. Sponsored by Some sort of paint company. SOURCCS: WNW HASCAR COS/ A A OE COUR inYWLY/OMIutAIONITVE COM/PATWWITCOM/: RED BULL. 837 MILLION. NASCAR SPRINT CUP FORMULA ONE GLOBAL FERNANDO LEWIS FERRARI. Specifically engineered to be as aerodynamic as possible. CAR WEIGHT. 3,400 LDS L2P0 LBS. TOP 20 TEAM BUDGET. $20 $20 MILLION MILLION 19 COUNTRIES 4 CONTINENTS Sponsored by major brands like Ferrari, Red Bull, and Mercedes. COST -57 MILLION NUMBER OF RACES NICO ALONSO HAMILTON BUTTON ROSBERG JENSON. Circuit tracks that include both left and right turning. CITIES INCLUDE MONACO, ABU DHABI. SHANGHAI $6.5 MILLION $325 MILLION $12 MILLION RED BULL FERRARI MERCEDES MCLAREN. High-tech wings in front and back to cut through wind. Hard, lideChuM, Soft. Super.soft, intermediate, Full wet. Every piece on the car goes through a wind tunnel for quality assurance. FORMULA ONE. STEERING WHEEL MINUS NIUTRAL CLUTCH PADDLE (NGINI START GtAR SHUT PADDLE WEL HATCH Olt PUMP TRACTION CONTROL. MN DISPLAY RPM LIGHTS PLUS SPEED TUMOR RADIO DRIVER DRINKING PUMP DISPLAY SCRIM SCROLL MULTI/UNCTION DIAL ENGINE STOP. Formula One returns to the United States from November 16-18 at Circuit of the Americas in Austin, Texas. Six Ft champions will be on the track in the United States Grand Prix, including Red Bull Racing's Sebastian Vette!, who has won the drivers championship the past two years and is gunning for his third. Created by Column Five.

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"Son, cover-up, you'll catch cold."

-Son, cover-up, you'll catch cold. Volkswagen. For the love of the automobile.

KTM X-BOW RR - Nürburgring Nordschleife - 7:25.72 - Christopher Haase - Onboard


BMW M3 GT - Virginia International Raceway - Jörg Müller - Onboard


Ferrari F60 - Autodromo di Vallelunga - Daniel Juncadella Pérez-Sala - Onboard


"Dad, tell me about the 70's again?"

-Dad, tell me about the 70's again? No matter how old you get, you still have a lot to learn from him. Happy Father's Day. Volkswagen.

Walter Röhrl marca tempo em Nürburgring... com um trator!

Walter Röhrl test drives a Porsche Diesel Junior tractor
O piloto alemão Walter Röhrl já faz parte da história da Porsche, ao pilotar vários modelos da marca, mas com um veículo ele ainda não havia marcado um tempo de volta no Nürburgring Nordschleife... um trator!

2012 24 Heures du Mans - Corvette Racing ZR1 - Jordan Taylor - Night Practice Onboard


The F1 2012 rules explained in a infographic

Fl CARS: PERFORMANCE 1.88 LB/HP SUSPENSION/STEERING Fl cars must have conventional sprung suspension, Any active suspension that can alter the suspension or its geometry while the car is moving is forbidden. The suspension members must have a symmetrical profile for the majority of their length to prevent using them as aerodynamic devices. Each wheel must be tied to the body of the car by two tethers, Power steering systems are allowed, but these must not be electronically controlled or powered. Four-wheel steering is forbidden. COCKPIT A driver most be able to get in and out of the car without removing anything other than its steering wheel. Once strapped into the car with all his safety gear on, he must be able to remove the steering wheel and get out within five seconds, and then replace the steering within a further five seconds, The car's survival cell structure, designed to pro-tect the driver in the event of an accident, must extend at least 300mm beyond the driver's feet, which must not be forward of the front-wheel centre line. KERS Allowed since 2009, the Kinetic Energy Re-covery System is pretty much what it says it is: a mechanism that recvovers energy normally lost during braking and coasting, The energy can be stored electrically in a battery. The system can provide an up to 80 HP boost when needed, The KERS boost is available in fixed quantities per lap via a steering wheel-mounted boost button. You know, like picking up a mushroom in Mario Kart. HEELS AND TIRES Formula One cars must have four, uncovered wheels, all made of the same metallic mate-rial, which must be one of two magnesium alloys specified by the FIA. Front wheels must be between 305- 355mm wide, the rears be-vveen 365 - 380mm. With tires the wheels must be no more than 660mm in diameter (670mm with wet-weather tires). Tires may only be inflated with air or nitrogen. No helium, cheaters. TIRE TYPES Six types of tires are permitted to be used in Fl racing, all Pirellis, two types weekend. They're identi-fied by color INTERMEDIATE/WET FULL WET SUPER SOFT/ DRY SOFT/DRY MEDIUM/DRY HARD/DRY FUEL Fl cars run on gas, which is not that different from normal gas, and have -40 gallon tanks. FIA regu-lations state that the rules are 'intended to ensure the use of fuels which are predominantly composed of compounds normally found in com-mercial fuels and to prohibit the use of specific power-boosting chemical compounds!' Each race the team must supply the FIA with two separate 5L samples. Additional samples can be taken during the event to ensure that there is no funny business. Oh, and no refueling during the race for your under 3 MPG cars! BODYWORK/AERODYNAMICS Fl must be no more than 180cm wide The length and height of the car are effectively governed by other spe-cific parameters. For example, bodywork ahead of the rear wheel center line must be a maximum of 140cm wide. Bodywork behind it must be no more than 100cm wide. Front and rear overhangs are limited to 120cm and 60cm from the wheel centre lines. The whole of the body is designed for the optimal flow of air to reduce drag, increase downforce, and provide adequate cooling. It's tricky to do it all. With the exception of the rear wing (see below), moveable bodywork is not allowed. Furthermore, any system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the cars bodywork is prohibited. Cars may be equipped with moveable rear wings which allow the driver to control the wing's angle of incidence from the cockpit. During the race the system is electronically governed and is only available when a driver is less than one second behind another car at pre-determined points on the track. The system is then deactivated once the driver brakes. Along with KERS, this is designed to boost overtaking, with the bigger goal of making less boring races. Prediction for 2020: flamethrowers. ENGINE Fl engines may be no more than 2.4 litres in capacity, and have eight cylinders in a 90-degree formation, with two inlet and two exhaust valves per cylinder. They must be normally aspirated, weigh at least 95 kilograms and be rev-limited to 18.000rpm. Aside from that last part, it doesn't sound that different from a Chevy crate small-block. Tur-bochargers, superchargers and devices designed to pre-cool air before it enters the engine's cylinders are not allowed. No injection of any substance into the cylinders other than air and fuel. Variable-geometry inlet and exhaust systems are also forbidden, axis variable valve timing. Each cylinder may have just one fuel injector and ignition must be by a single spark plug. The crankcase and cylinder block most be made of cast or wrought aluminium alloys no composite materials, The crankshaft and camshafts must be made from an iron-based alloy, pistons from an aluminium alloy and valves from alloys based on iron, nickel, cobalt or titanium. Fl cars do not have onboard starting systems. Separate starting devices are used to start engines in the pits and on the grid. If the engine is fitted with an anti-stall device, this must be set to cut the engine within ten seconds in the event of an accident GEARBOX Fl cars use a maximum 7-speed semi-auto gear-boxes, plus reverse. [VT systems are not allowed and cars may have no more than two driven wheels. Transmissions may not feature traction control or devices that help the driver to hold the clutch at a specific point to aid takeoff. For safety reasons all cars must have a means of disengaging the clutch that is operable from out-side the cockpit by marshals. This control is usually situated just ahead of the cockpit opening and is marked on the car's body by a red letter 'N' within a white circle. BRAKES Fl cam must have two hydraulic brake circuits. front and rear Power brakes and anti-lock braking systems (ABS) are not allowed. Each wheel most have only one brake disc of 278mm max diameter and 28mm max thickness. Each disc must have only one aluminium caliper, with a max of six circular pistons, and only two brake pads. The size of the air ducts must not protrude beyond the wheels. The use of liquid to cool the brakes is forbidden. Sower Fonnuhotram • Jason Ton-hinsky, Jalopnik

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"Dad, tell me about the 60's again?"

-Dad, tell me about the 60's again? No matter how old you get, you still have a lot to learn from him. Happy Father's Day. Volkswagen.

Chevrolet Corvette Z06 - Laguna Seca Raceway - Eric Curran - Whelen Motorsports - Onboard


Kawasaki ZX-10 slams bloody hard into a trailer!


Com um trator desses em casa, duvido que você iria morar na cidade...


Rickard Nilsson, um sueco com conhecimento em mecânica, sentiu que sua vida no campo estava muito monótona. Então, pegou um trator Volvo Terrier e trocou seu motor por um propulsor B21ET, oriundo de um Volvo 240 Turbo 1984, que produz 152 CV de potência.

Depois de modificado, Rickard batizou o trator com o nome "Terror Tractor", que, por coincidência, é o mesmo nome de uma banda de metal de Manhattan. Nada mais apropriado para o "monstro" sobre rodas que se tornou o veículo rural! Ele é capaz de fazer powerslides de dar inveja a muitos carros por aí.

O trator ainda conserva muitas características originais, como o acelerador de mão, mas ganhou nova "alma", e é capaz de fazer sua própria "Gymkhana". Quem sabe Ken Block não dá algumas ideias?

Oswaldinho de Oliveira e sua imbatível carretera 128

Oswaldo de Oliveira e sua carretera Ford 128
Oswaldo de Oliveira nasceu em Porto Alegre em 1915 e, em 1939, veio para Santa Cruz onde atuou no ramo dos transportes. Casou-se com a santa-cruzense Erica Halmenschlager, constituiu família e aqui residiu até falecer, em 1996.

Desde a década de 1930, o Estado vivia a "febre" das corridas automobilísticas. As baratas, carreteras (carreteiras) e até carros de luxo disputavam provas por estradas esburacadas e poeirentas.

Porsche 962 Derek Bell Signature Edition está à venda

Porsche 962 Derek Bell Signature Edition
A Specialist Cars of Malton está vendendo um Porsche 962 Derek Bell Signature Edition por 325 mil libras esterlinas. O bólido possui um motor biturbo herdado de um Porsche 993 GT2, que produz 580 CV de potência e 75 kgfm de torque, e o veículo pesa apenas 830 kg.

2012 Nissan GT-R Track Pack Launch Control start and acceleration from zero to 333 km/h


Competição na NASCAR é resolvida no braço... literalmente falando!


Era para ser apenas mais uma corrida da National Association for Stock Car Auto Racing, com seus tradicionais acidentes, raspadas no muro, totós e muito mais. No entanto, um ingrediente foi acrescentado à AdvoCare 500, etapa disputada ontem (11) em Phoenix.

Como ultrapassar 20 pilotos em 5 curvas


O piloto Marc Márquez, a bordo de uma Repsol Suter Honda, largou em trigésimo-terceiro lugar na etapa de Valência da Moto2, categoria de acesso à MotoGP. O piloto de 19 anos arrancou do fundo do grid à vitória.

Mas a parte mais impressionante de sua performance não foi ao longo da corrida, mas logo no início. Em manobras bastante arriscadas, ultrapassou nada menos que vinte adversários nas primeiras cinco curvas. Com esta vitória, Marc conquistou o título da temporada 2012 da Moto2.

Charlie Cox drives Mercedes-Benz SL63 AMG


Cat Smashes Car Windshield!


Steve Pizzati drives Lamborghini Gallardo LP 550-2


Snake & Mongoose First Trailer

Snake & Mongoose
Nos anos 1960, a National Hot Rod Association (NHRA) tinha menos de vinte anos de existência. Nessa década, começou a ganhar popularidade, quando Don "The Snake" Prudhomme e Tom "The Mongoose" McEwen chamaram a atenção do público, com sua rivalidade e marketing fora das pistas, assinando contratos com a Mattel, fabricante dos famosos Hot Wheels.

Querida Marca, sinto informar-lhe que ferrou!

Bia Granja, curadora do youPIX Festival e do Social Media Week, deixa seu recado para marcas que estão (ou estarão) nas redes sociais

Não sei quem inventou essa tal de internet - mentira, eu sei sim porque vi no Google e hoje em dia não tem nada que eu não saiba ou verifique, rá - , mas desde que ela surgiu e trouxe com ela as redes sociais e ~o advento~ da livre expressão com audiência (sim, porque expressão sempre teve, audiência é que estava concentrada na Globo difícil de achar pra todo mundo), ficou complicadíssimo empurrar qualquer coisa goela abaixo da gente.

Aliás, por favor, não me chame mais de consumidor... se eu te sigo no Twitter, sou sua fã no Facebook e compartilho o que você diz, acho que já dá pra gente estabelecer uma relação mais íntima, né? Sei lá... posso te chamar de amiga?

Mercedes-Benz A-Class review by Auto Express


BMW M Performance Steering Wheel


A BMW criou um produto que vai enriquecer ainda mais a gama de acessórios de performance da marca bávara. No entanto, não se trata de um upgrade de motor ou outro aparato mecânico, mas um complemento para o volante do carro.

Grand-Am Technical Manager Rob Elson explains how the drivers are identified during an event weekend. Freedom Autosport driver Brad Rampelberg talks about the importance of the ID plug during driver changes.


Os Anos do Tri de Ayrton Senna


E você, vai ser mais um a morrer por acidente de carro? Se beber, não dirija. 91 Rock, por uma vida (e uma morte) mais rock'n'roll.

Em campanha para a rádio 91 Rock, a JWT encontrou uma maneira bem criativa para falar sobre responsabilidade ao volante. A agência criou um roteiro que recapitula mortes curiosas (para não dizer bizarras) de astros do rock enquanto uma animação – a cargo da ParanoidBR, com direção de Daniel Semanas – ilustra as mortes de forma divertida.

Nessa retrospectiva, a causa mortis de nomes como Rick Nelson, Jimmy Hendrix e Billy Murcia é relembrada. Ao final, o locutor provoca: "E você, vai ser mais um a morrer por acidente de carro? Se beber, não dirija. 91 Rock, por uma vida – e uma morte – mais rock'n'roll" (assista abaixo).

NHRA Funny Car explodes... and wins the race!


Jack Beckman ainda não conquistou um título na NHRA Funny Car, "Nem se seu carro explodir, ele desistirá", já diziam alguns de seus amigos... até que esse dia chegou! Não, ele não conquistou um título, seu carro explodiu mesmo!

2014 Mercedes-Benz SLS AMG Black Series


A Mercedes-Benz não esperou o Salão de Los Angeles para mostrar o novo SLS AMG Black Series. O novo supercarro tem visual mais agressivo que o SLS AMG original e tem fibra de carbono em grande parte de sua estrutura.

Equipado com o mesmo motor 6.2 V8 do tradicional SLS AMG, no entanto, com 59 CV a mais de potência, atingindo 622 CV a 7.400 RPM, o SLS AMG Black Series acelera de zero a 100 km/h em apenas 3,6 segundos e atinge a velocidade máxima de 315 km/h.

Shane Jacobson drives Chevrolet Corvette ZR1


AC Schnitzer MINI John Cooper Works Coupé Raptor - Hockenheimring Baden-Württemberg - Christian Gebhardt - Onboard


A primeira entrevista de Diumar Bueno após o acidente em Guaporé


O piloto Diumar Bueno conversa com o repórter da TV Truck, Vytor Zeidan, e conta tudo sobre seu acidente no treino para a etapa de Guaporé e como está sendo sua recuperação.

Documentário sobre a Fórmula 1, chamado "1", será revelado em Austin

"1" logo © Exclusive MediaDepois de ser anunciado há quase três anos, um novo e espetacular documentário, cujo tema principal é a Fórmula 1, será apresentado nesta quinta-feira (15), no Paramount Theatre, em Austin, Texas, palco do Grande Prêmio do Estados Unidos, penúltima etapa da temporada 2012.

Chamado simplesmente de "1", o documentário conta a história dos pilotos que competiram na época mais perigosa do automobilismo, os anos 1960 e 1970, onde os padrões de segurança começaram a ser reformulados até os dias de hoje.

A asa dianteira flexível da Red Bull Racing


A FIA estreitou ainda mais os limites de flexibilidade dos aerofólios dos carros de Fórmula 1 da temporada 2012, mas imagens que circulam intensamente na internet mostram que Adrian Newey encontrou uma brecha no regulamento demonstrou mais uma vez sua capacidade de interpretação das regras da categoria.

Ouça "King Animal", novo álbum do Soundgarden


O Soundgarden só lançará seu sexto trabalho, entitulado King Animal, no dia 13 de novembro, no entanto, já o liberou para audição via streaming. O novo disco da banda é o primeiro desde 1996.

2013 Ford Shelby GT500 vs. 2012 Chevrolet Camaro ZL1


Again in international racing, Champions power the winners!

Again in international racing, Champions power the winners! Champion Spark Plugs

James Morrison drives Nissan 370Z


2012 Porsche IMSA GT3 Cup Challenge - Road Atlanta - Sean Johnston - Onboard