Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ vs. Toyota GT-86


The new Volkswagen Passat. It gets into you.


Steve Sutcliffe drives 2012 Porsche 911 Carrera S


DoubleBack Volkswagen Campervan


Uma modificação no Volkswagen Transporter T5, chamada DoubleBack, praticamente dobra o espaço interno disponível no veículo, estendendo a traseira para fora, de forma que seja possível fazer uma cama, criar uma mesa para quatro pessoas, transportar bicicletas, ter uma mini-cozinha, enfim, algo que sua imaginação pedir.

Além disso, o teto também se levanta, permitindo que a luz solar entre no interior do veículo. O Doubleback custa 55 mil libras esterlinas (mais o Transporter T5 original), e estará disponível para compra na segunda metade de 2012.

Making a leap? Make a list. Honda CR-V.


Tribute To Fallen F1 Drivers


Nelson Piquet, no Roda Viva, fala sobre a morte de Ayrton Senna


A TV Cultura combinou uma entrevista com Nelson Piquet no famoso programa "Roda Viva", que seria transmitido ao vivo no dia dois de maio de 1994. Seria uma entrevista normal, em que o piloto falaria sobre sua carreira, a situação do automobilismo na época e outros assuntos relevantes.

Por uma terrível coincidência, Ayrton Senna morre no dia anterior. A entrevista então é direcionada em torno do acidente. Nelson Piquet fala do traiçoeiro circuito de Ímola, relembra os momentos dramáticos dos acidentes na curva Tamburello, relata o que pode ter levado ao acidente de Ayrton Senna, faz uma análise sobre os acidentes de Rubens Barrichello, Roland Ratzenberger e Ayrton Senna, fala da pressão psicológica sobre Ayrton Senna, comenta a proibição da suspensão ativa da Williams, "profetiza" o futuro da F1 dos anos 2000, com o que chamou de circuitos "Mickey Mouse".

Electric Engine vs. Combustion Engine


O SPEED Channel lançou um desafio. Quem vence na arrancada: motor a combustão ou motor elétrico?

Primeiro, um Tesla Roadster contra um Porsche 911 Carrera S. Depois, uma réplica elétrica de Shelby Cobra Coupé contra um Chevrolet Camaro 428 Big Block.

Uma vantagem do motor elétrico é o seu torque máximo estar disponível desde a primeira rotação, ao contrário dos motores a combustão, que precisam atingir um certo número de giros para entregar toda a força que podem.

Vodafone Live! How are you? (With Michael Schumacher and Rubens Barrichello)


Uma imagem

Ayrton Senna, obrigado por tudo. Lotus Esprit JPS Ayrton Senna tribute by Cam Shaft Photos

Ayrton Senna, obrigado por tudo.

Uma frase

Ayrton Senna Kart Estoril 1979

"Eu gosto mesmo é de Kart." Ayrton Senna.

The Most Dangerous Sport in the World (In 1955)


Esquiadores da Bavária são puxados por carros e motocicletas a grande velocidade em uma pista improvisada no gelo. O esporte mais perigoso do mundo (ainda?)!

Pepsi. Pode to be? (Com Joel Santana)


2012 Rolex 24 at Daytona - Porsche GT3 Cup - Leh Keen - Brumos Racing - Onboard


Making a leap? Make a list. Honda CR-V.


Chris Harris drives Ford RS200 and Audi Sport Quattro


Chevrolet Chevette. Mais ritmo em sua vida.


Guidable: A Verdadeira História do Ratos de Porão


Um documentário contando a história sem censura da banda brasileira Ratos de Porão, uma das mais antigas bandas de Hardcore do mundo. Quase três décadas de drogas, loucuras e muito barulho, contadas pelas pessoas que fizeram e ainda fazem parte desta instituição do rock pesado.

Com muitas imagens raras e inéditas, o filme é contado pelos próprios integrantes da banda. A versão em DVD foi lançada pela parceria dos selos Läjä Records e Ideal Records. O segundo disco contém seis horas de material extra.

Guidable, termo criado pelos integrantes da banda para definir confusão mental, bagunça generalizada ou simplesmente um sei lá. Também pode ser usado quando não se acha a palavra certa no momento apropriado. Muitas vezes substitui o "foda-se" com eficiência.

Noble M600 vs. Skoda Fabia Rally Car


Chris Harris drives Toyota GT-86


Subaru BRZ Development Documentary




Utilitaires Renault. Increvables depuis 1901.



Renault Utility Vehicles. Unstoppable since 1901.

Harry Metcalfe drives Pagani Zonda 760 RS


Road Cycling: How To Corner


Audi R8 Spyder V8 vs. Porsche Boxster Spyder


Men who know fine cars, appreciate the Cobra!

Ford Cobra Policeman Advert Men who know fine cars appreciate the Cobra! It’s a rare Cobra owner who can’t instantly recognize the characteristic red lights and apologetic grin that seem to appear occasionally, without reason, in his rear view mirror. No ticket involved, just admiration and interest! Perhaps it’s the way a Cobra glides effortlessly through traffic, its four wheel independent suspension just rippling over the road. Or maybe it’s the sound…the matchless cadence of power with an American accent—Ford 289 High Performance V8! Whatever it is, there’s just something about a Cobra that demands more than a casual glance, and our white helmeted friends in blue are no exception! Closer inspection reveals a heritage bred of competition and luxury. The four huge disc brakes glinting behind wire wheels are probably the best visual definition of safety a state trooper will ever see. It doesn’t take a trooper’s expert eye though to sense the comfort and quality of the deep english leather bucket seats, woodrim racing wheel, and complete instrumentation in the sumptuous cockpit. Assuming you don’t have a badge, motorcycle and apologetic grin, we suggest you drop in at your local 'Total Performance' Ford Dealer and spend a few concentrated moments carefully inspecting the world’s most versatile sports car! $5995.00 P.O.E. Cobra Powered by Ford For more information write: Shelby American, Inc., 1042 Princeton Dr., Venice, California

Uma imagem

Ayrton Senna Teste Quatro Rodas Ford Belina

Ele teve um?

Ferrari HY-KERS 2012 3D Animation

Veja como funciona a evolução do sistema híbrido da Ferrari criado em 2010, e apresentado no Salão do Automóvel de Pequim. O sistema HY-KERS foi adaptado aos carros da marca com motor central, e consegue reduzir a emissão de CO2 em até 40%.

Success for Ferrari at Beijing Autoshow. Huge crowds on the stand to see the F12berlinetta and the HY-KERS

Beijing, 23th April 2012 – After a hugely successful unveiling at Geneva, the F12berlinetta, the first in a new generation of Maranello's flagship12-cylinder cars, makes its Asian debut at the Beijing International Motor Show. The event will also host the world premiere of the evolution of the HY-KERS concept, coupling hybrid technology with mid-rear architecture to cut fuel consumption and CO2 emissions on the combined cycle by 40 per cent whilst boosting performance.
The F12berlinetta is the most powerful and high-performance road-going Ferrari ever. Powered by a truly exceptional V12 engine, it is built around an evolution of Ferrari's transaxle lay-out and features cutting-edge components and electronic controls. The F12berlinetta also boasts extremely advanced aerodynamics and a design that exudes an innovative yet classic beauty.

The car's wheelbase is shorter, its engine and driver position are lower and a new suspension and gearbox layout has yielded a more compact tail section. The result is a shorter, lower and narrower car than the previous V12 coupé. It also boasts perfect weight distribution (54% over the rear axle) and a lower centre of gravity further back in the chassis.

With a Fiorano lap time of 1'23'', 0-100 km/h acceleration in 3.1 seconds and 0-200 km/h covered in 8.5 s, the F12berlinetta delivers absolutely benchmark performance. The handling balance achieved ensures maximum driving involvement even at low speeds, a feature thus far the sole domain of mid-rear-engined cars. The sporty handling is equally nimble and responsive on the road as on the track.

Great attention was paid to reducing fuel consumption and emissions which have been slashed by 30 per cent, with the result that the F12berlinetta tops its segment in terms of efficiency with 15l/100 km and 350 g/km of CO2.

The other important unveiling at Beijing is the evolution of the HY-KERS project adapted to a mid-rear engine layout. The powertrain on display consists of a 12-cylinder engine and dual-clutch gearbox coupled to an electric motor. A second electric motor is dedicated to the auxiliary systems and is located in front of the V12. The two electric motors are connected to the batteries which can be positioned in the car in line with the available space and final configuration.

The objective of this configuration is to create a sports car that, thanks to the integration with the electric motors, increases power while at the same time reducing emissions. The KERS features new, smaller and lighter electronic components which come close to achieving the declared target of 1 KW per kg of extra weight added by the hybrid system.

Technological transfer from F1 was fundamental to the design, engineering and construction of an innovative electric motor used to optimise the car's longitudinal and lateral dynamic characteristics, namely torque management, traction control and brake distribution, to the benefit of sportiness and driving pleasure.

The HY-KERS' electric motor delivers power using one of the gearbox's two clutches and is mated to one of the two main shafts. The result is instantaneous, continuous power delivery between the electric motor and petrol engine. During braking, the electric motor acts as a generator, using the kinetic energy from the negative torque to recharge the batteries. This crucial task is managed by a dedicated ECU, also F1-derived, which not only controls the electric motor, but also governs the power to the auxiliary systems (power steering, brake servo, air conditioning, onboard systems).

Work on the system has now reached the end of the experimental phase and the development phase will commence in the coming months. With the same nominal power output of a normal ICE, the HY-KERS system will enable Ferrari to reduce emissions by 40 per cent over the combined cycle.

Matt Hagan's 8000 HP Funny Car explodes at 260 MPH


Renault 5 GT Turbo. What's yours called?


How the Torque Sensor on the DW12 IndyCar works


Daniel Louks, engenheiro de motores, fala sobre o sensor de torque e potência dos carros da temporada 2012 da IndyCar Series.

Ferrari 360 Challenge exhausting flames on the dyno pulling 2nd thru 6th gear


Ferrari 458 Challenge - Autodromo Enzo e Dino Ferrari - Niki Cadei - Onboard


Kids need space. Volkswagen Sharan.


Mazda RX-7 4-Rotor engine on the dyno


Bentley Continental GT V8 Acceleration from zero to 314 km/h


Laguna Seca Raceway - Dodge NASCAR Stock Car - Kyle Petty - Onboard


Golf GTI. Una vera leggenda.


Renault RS24 F1 engine testing


Laguna Seca Raceway - 2-seat Dallara-Honda IndyCar - Mario Andretti - Onboard


Escapamento humano


Um dos participantes do Australia's Got Talent foi bastante original em sua apresentação: imitou sons de motores de carros! A começar por um Fórmula 1, com direito a pit stop, seguido por um Mazda RX3 Turbo, e finalizando com um carro de arrancada.

Como se não bastasse, uma jurada pediu que o participante imitasse o barulho de um Shelby com supercharger!

Renault Clio. Grande por dentro.


Vintage Auto Racing 1906-1964



As peripécias e maluquices do automobilismo do início do século vinte.

Tabela Periódica do Rock


Nico Rosberg erklärt die Sitzposition ist in einem Formel 1-Auto


See things before they get dangerous. The Volkswagen Side Assist.


The history of the HANS Device


Gatinha bêbada beija árvore (Drunk Girl Kissing Tree)



Dorgas, manolo!

Nico Rosberg explains the seating position in a Formula One car


Side Assist. Mais uma inovação Volkswagen.