Lots of greener pastures. One car. Make it a good one. The Honda Civic Sedan. Simplify.

I'm sure we'll get used to the rain in Seattle. We moved to Las Vegas for the schools. Sedona has this amazing energy.
Cleveland is back.
Six girls for every guy in Atlanta. But it's a dry heat in Phoenix. You get more house for your money in Plano. Telluride. It's the next Vail.
Hey, what about Alaska?
Lots of greener pastures. One car. Make it a good one. The Civic Sedan. Simplify.

Chris Harris drives 2017 BMW M2 Coupé at Top Gear Test Track


The Honda Accord Special Edition. So rare, it's destined to attract a sellout crowd.

The Honda Accord Special Edition. So rare, it's destined to attract a sellout crowd. How often does a car come along that includes a power moonroof an AM|FM stereo with CD player; alloy wheels, power windows and door locks, cruise control, wood-grain-style trim, leather-wrapped steering wheel, security system with remote entry, automatic transmission and air conditioning, all at the equally uncommon price of $20,595? Well, 'rarely' does come to mind.

2017 Mercedes-AMG S65 Cabriolet vs. 2017 Bentley Continental GT Speed Convertible Black Edition


Vigilante 8 for PlayStation. Blow Shit Up!

2017 Audi R8 V10 Plus - Top Gear Test Track - The Stig - Onboard


Onde uma camioneta deve ter as portas?

Onde uma camioneta deve ter as portas? Volkswagen Kombi.

Ford Escort XR3. O pace car do Grande Prêmio Brasil de Fórmula 1.

Ford Escort XR3. O pace car do Grande Prêmio Brasil de Fórmula 1.

Drag Race: 2017 McLaren 540C vs. 2017 Honda NSX vs. 2017 Nissan GT-R Recaro


Harry Metcalfe drives 2017 Aston Martin DB11


The electric car is here. The EV1 from General Motors.


Robert Marchand, de 105 anos, estabelece novo recorde de ciclismo criado especialmente para ele

Robert Marchand's 105+ years old 22,547 km distance record
O ciclista francês Robert Marchand, que tem 105 anos de idade, quebrou mais um recorde no ciclismo. Isto mesmo, mais um recorde! Em 2012, Robert já tinha quebrado o recorde para ciclistas com mais de 100 anos, com a distância de 26,927 km.

Em 2017, a missão de Robert, quando chegou ao velódromo de Saint-Quentin-en-Yvelines, próximo a Paris, era superar o recorde de distância percorrida em uma hora para ciclistas com mais de 105 anos, criada pela Union Cycliste Internationale (UCI) especialmente para Marchand. Ao final dos 60 minutos, completou 22,547 km de pedalada e estabeleceu a nova marca.

Após a prova, durante entrevista, disse que não se sentia cansado e que promete continuar treinando para tentar superar novas marcas. "Tudo correu bem. Não passei mal por culpa das pernas, mas sim pelos braços, porque tenho reumatismo", afirma Robert.

Mesmo com tudo isto em conta, ele ainda teve do que reclamar. Robert não percebeu que havia entrado no último minuto da hora, senão teria realizado um sprint, para tentar completar uma distância maior.

105-year-old cyclist Robert Marchand attempts to break his own world record for most kilometers in one hour

Publicado por TIME em Quarta, 4 de janeiro de 2017
O jornal francês Le Parisien noticiou que Marchand faz, diariamente, uma hora de alongamento, treina mais 60 minutos em sua bicicleta ergométrica e depois passa o dia lendo, segundo ele, para manter o cérebro ativo.

Antigo militante comunista, ex-bombeiro e campeão francês de ginástica, chegou a estar preso durante a Segunda Guerra Mundial, por ter se recusado a dar aulas de esporte aos filhos dos colaboradores da Alemanha nazista.

The 1983 Renault Fuego invites you to enter the turbo zone.


Marco Perucca Orfei drives 2017 Abarth 124 Rally


Open fire on ho-hum convertibles. Open up a Dodge Coronet 500. Join the Dodge rebellion.

Open fire on ho-hum convertibles. Open up a Dodge Coronet 500. Join the Dodge rebellion.

Renato Bellote dirige o 1974 Alfa Romeo 2300 exemplar número 105


Guido Naumann drives 2017 TechArt Porsche 911 Turbo GT Street R


This is the only rattle you'll ever hear in a 1959 De Soto.

The only rattle you'll ever hear in a '59 DE SOTO... and you probably won't hear this one long—because baby will go right to sleep in De Soto's quiet quality. De Soto's body is the quietest you can own. Rubber mountings throughout the car keep metal from touching metal. DeSoto's Torsion-Aire suspension absorbs most road noise. Heavy body insulation hushes the rest. The De Soto 'X'-type frame keeps everything firm and solid. Superior strength and weight add extra stability. De Soto doors close with a deep and satisfying 'thunk'. Test drive the new De Soto and hear the quiet sound of quality. See the fashion leader of the year at your Dc Soto dealer's today. The smart way to go places... DE SOTO

Guido Komp drives 2017 Ferrari California T Handling Speciale


Paolo Massai drives 2017 Honda NSX at Autodromo di Vairano


The best GT car in its class. The new fuel injected Datsun 280-Z makes its bow in America with a rare honor indeed.

The new fuel injected Datsun 280-Z makes its bow in America with a rare honor indeed. It's been named one of the io best cars for a changing world in the June issue of Road & Track magazine. At $6,28e the Z took top spot in the 'Sports-GT cars, $5,50o to $8,000' category. The new 28o-Z has computerized fuel in-jection for instant acceleration, great mile-age and better emission control. The 28o carries on the Z-Car heritage of superior technology with its new 2800cc overhead cam engine, fully independent suspension and transistorized ignition, as well as a long inventory of standard comfort and perfor-mance features. Test-drive the new 28o-Z and 280-Z 2+2. 
*Manufacturer's suggated retad price for :SO Z two-passenger with standard 4-specti Inns:mission. excluding tax. Ikense, transportation and dcakt prep if any.

Steve Fowler drives 2017 Lexus LC 500h Coupé


Tapejara atende um telefonema e deseja Feliz Ano Novo a quem ligou...

Tapejara atende um telefonema e deseja Feliz Ano Novo a quem ligou: - Bah! Tudibão pra vancês também, tchê! - Muita felicidade e dinheiro na guaiaca! - Quem era? - Trote.

2016 McLaren 570S - Anglesey Circuit - Jethro Bovingdon - Onboard


The 1968 Jaguar XKE. It always looks like next year's car.

The 1968 XKE really looks as if Jaguar designed it too soon. By not having to give the XKE a cosmetic overhaul every year, Jaguar engineers have more time to concentrate on engineering. The 1968 XKE is more powerful than any imported car selling for less than $10,000. Yet, for all its power, the XKE manages to cover 20 miles of turnpike on a gallon of gas. A111968 cars sold in the United States had to meet a long list of safety requirements. Jaguar en-gineering not only met these re-quirements, but exceeded them. The '68 XKE has radial ply tires, 4-wheel disc brakes, 4-wheel independent suspension, accu-rate 7-dial instrumentation, rack and pinion steering, (all included in the price). Yet the XKE above sells for $5,352. This price includes many lux-ury items you'll find in cars costing twice as much. All leather is prime hide. The bucket seats re-cline. The steering wheel adjusts. And the wire wheels are real. The XKE may look as though Jaguar designed it too soon. But that doesn't mean it's too soon for you to own one.

Robert America drives his own 1985 Citroën BX Sport


Matt LeBlanc drives 2016 Ariel Nomad


Most cars would be proud just to look this good. Or ride this good. Or handle this good. Or perform this good. The 1965 Oldsmobile Dynamic 88.

Most cars would be proud just to look this good. Or ride this good. Or handle this good. Or perform this good. But then, how can they when they don't have Action-Line Design. And a 123-inch wheelbase. And smooth-as-a-millpond coil-spring ride. And a big (425 cubic inches), powerful (up to 360 h.p.) Super Rocket V-8. Only one car gives you all this: Oldsmobile's Dynamic 88. There's only one place you can get it—at your Olds Dealer's... where the action is! Oldsmobile. The Rocket Action Car!

Renato Bellote dirige o 2017 Honda Civic Sport


Carlos Lago drives 2016 Ferrari 488 GTB Spider


A rumble seat made a good car a little better. So does a rear door. The 1972 Ford Pinto Runabout.

A rumble seat made a good car a little better. So does a rear door. 1931 Model A Roadster. 1972 Pinto Runabout shown with optional white sidewall tires, rocker panel molding and accent group. When you make a solid, sensible, economical little car you don't change it. Except to make it better. Now that we're making that kind of car again, that's the only kind of change we're going to make. For example, we've made a Runabout model of the Ford Pinto. It has a rear door the basic Pinto doesn't have. And rear seats that fold down for extra cargo space that's five feet long. Everything else is the same. A gutsy little engine that gets the same economical kind of gas mileage as the little imports. A solid-as-a-rock four speed transmission. Sports car steering. A welded steel body with six coats of paint. Pinto is wide and stable, but not big. It's got plenty of leg and shoulder room, but it's barely 11/2 inches longer than the leading import. There you have it. The basic Pinto: a good little car. Our Pinto Runabout: a little better, good little car. See them at your Ford dealer's. 
When you get back to basics, you get back to Ford. FORD PINTO FORD DIVISION

Como os Estados Unidos resolveriam o problema das favelas do Rio de Janeiro

US Army Exército Americano
Um jornalista brasileiro entrevista um general americano, e pergunta o que ele faria se fosse chamado para invadir uma favela do Rio de Janeiro para combater criminosos.

O general começou dizendo que cercaria toda favela e em uma hora o problema seria resolvido e explica:

- Primeiramente, eu utilizaria helicópteros de combate com fogo total, utilizando misseis e metralhadoras, eliminando pessoas que estivessem portando armas, bem como as edificações que estivessem dando abrigo a atiradores ou servindo como quartéis.

Michigan impõe taxas de licenciamento mais caras para veículos elétricos e híbridos porque eles consomem menos combustível

2016 Tesla Model S P85D
A partir de 2017, proprietários de veículos híbridos e elétricos registrados no Estado de Michigan, Estados Unidos, terão que desembolsar mais dinheiro para manterem seus carros legalizados para condução em vias públicas.

Isto porque o Estado de Michigan resolveu taxar mais os carros com estes tipos de motorização. A ideia surgiu pois estes veículos consomem menos gasolina, e como usam as mesmas estradas que os carros com motores à combustão simples, não geram o mesmo retorno em impostos para o governo.

After 20 years we finally got it right. The Volkswagen Vanagon 1981.

Don't get us wrong we got it right 20 years ago. Even then our big Volkswagen was still the most revolutionary wagon of its time. it could carry about twice as much as the average &lotion wagon. On fy one small problem: Some people thought it wos funny iooking. Bock to the drawing boads. Over the years we came up with a modern, °era:Is/et body. We also mode the windows bigger. The doors bigger, The interior bigger. And more =bitable The dash more dashing. me engine more energetic. Arxi the suspension more sophisticated which led Carond Driver nisogozine to say: what we hove here is the Porsche 911 of vans. The vbnagon goes down the rood with a car like assurance that never exited in vehcles of this type before: In short, there isn't a nut or even a bolt that we haven't refined or redesigned since we produced our vintage '61 Bus. So, In every way, we think that cur '81 Vanagon is the most beautiful big Bus we've ever produced. Alas, one small problem: Some people still think it5 funny looking.

Georg Kacher drives 2017 Mercedes-AMG GT R at Autódromo Internacional do Algarve


Peter Hilhorst drives 2017 Mercedes-AMG GT R at Autódromo Internacional do Algarve


VW 1600. À primeira vista você pode pensar que traímos nossos princípios.

À primeira vista V. pode pensar que traímos nossos princípios. Dizem que a primeira impressão é a que vale. Vendo belas as coisas bonitas que o VW 1.600 tem, v. é bem capaz de pensar que ele deixou de ser Volkswagen. Mas é justamente o contrário. O Volkswagen 1.600 não é Volkswagen só no nome. É Volkswagen em tudo. Olhando embaixo das coisas. bonitas, v. não vai encontrar nenhuma traição aos princípios Volkswagen. Quer ver? O motor continua lá atrás, sobre as rodas motrizes, dispensando o longo eixo cardã. E continua sendo refrigerado a ar, como todos os motores Volkswagen, apesar de ter 60 HP. O VW 1.600 faz economia em gasolina, óleo e oficina. Como todos os outros Volkswagen, o VW 1.600 também não tem nada embaixo. Só aquela chapa de aço. Agora responda com sinceridade: v. acha que nós traímos nossos princípios?

Eric Perdaems drives his own 1983 BMW 635 CSi


Merry Christmas from the Mercedes AMG Petronas Formula One Team... and Trim The Tree!


O cartão de Natal de Bernie Ecclestone

F1 2016 Bernie Ecclestone Christmas Card
O momento mais esperado pelos fãs da Fórmula 1 durante o período do Natal chegou. Trata-se do cartão de Natal que Bernie Ecclestone entrega ao mundo para, digamos assim, encerrar a temporada de vez.

E a cena que está retratada no desenho é o pódio do GP do México de 2016, um tanto patético, pois teve três pilotos que alternaram no terceiro lugar, por conta da confusão das últimas voltas da corrida e dos insultos que Sebastian Vettel dirigiu a Charlie Whitting, por conta da defesa de posição de Max Verstappen, que ia à sua frente, e da inoperância do diretor de prova diante da ocasião.

Enquanto a cerimônia ocorre, Daniel Ricciardo e Max Verstappen fazem fila para aguardar sua vez de ocupar o lugar de Sebastian Vettel no pódio. Bernie Ecclestone assiste tudo atrás da árvore de Natal.

Tapejara contempla o presente que recebeu do Papai Noel...

Tapejara contempla o presente que recebeu do Papai Noel: - O que tu ganhaste de Natal, tchê? - Bah! Só espia.

Happy Holidays from Daniel Ricciardo, Max Verstappen and Red Bull Racing!


Tapejara vai à Missa do Galo...

Tapejara vai à Missa do Galo: - Sejam todos bem-vindos à Missa do Galo. - Bah! Obrigado pela homenage!

O cartão de Natal da Red Bull Racing

Red Bull Racing's 2016 Christmas Card - How's my driving? Call Jos on +31 33333 - How's my driving? Call Charlie Whiting
Não é só Bernie Ecclestone que cria o seu especial de Natal para encerrar de vez o ano na Fórmula 1. Sempre cheios de sarcasmo e segundas intenções, os cartões do CEO da Fórmula 1 são aguardados por todos no meio automobilístico.

Quem entrou nesta onda também foi a Red Bull. Não foi só agora, já faz alguns anos, embora este que vos fala não tenha os achado tão legais para postá-lo. Só que este cartão, que comemora as festas do fim de 2016, é digno de menção.

Daniel Ricciardo e Max Verstappen estão à frente, com um piloto da Mercedes e outro da Ferrari querendo ultrapassá-los, ficando irados com a condução defensiva dos pilotos da Red Bull.

Quem seriam os pilotos dos carros de trás? Esta eu deixo para vocês responderem.

É uma pena que esta cena não aconteceu de verdade, já que as vitórias da Red Bull Racing só aconteceram após problemas com os carros da equipe campeã de construtores em 2016.

Os três Reis Magos pedem informação a Tapejara sobre o caminho à manjedoura onde Jesus Cristo nasceu...

Os três Reis Magos pedem informação a Tapejara sobre o caminho à manjedoura onde Jesus Cristo nasceu: - Costeia a coxilha, inté a flor da sanga, cruza o perau e emboca. Só cuida as cobra! - Entenderam alguma coisa? - É melhor seguir a estrela.

The Scuderia Toro Rosso Christmas Mannequin Challenge


Tapejara recebe um telefonema do Papai Noel...

Tapejara recebe uma ligação do Papai Noel: - É verdade, Papai Noel! Eu le juro! - Prometo pagar todas minhas conta inté o fim do ano! - Lá vem ele. - Tem um medo que se péla do Papai Noel!

Ford Fiesta Snowkhana Five with Mental Block


Tapejara foi ao bolicho embebedar o peru para a ceia de Natal...

Tapejara foi ao bolicho embebedar o peru para a ceia de Natal: - Cadê o guasca? - Foi embebedar o peru pru Natal. - Quanto deu tudo?

Tapejara vai à uma agência dos Correios enviar uma carta ao Papai Noel

Tapejara vai à uma agência dos Correios enviar uma carta ao Papai Noel - Minha cartinha pru Papai Noel. -É? E o que o senhor tá pedindo? - Nada! É só pra agradecer.

Nunca se sabe. Vai que...