Veja Nelson Piquet dar uma palestra para alunos de colégio em Brasília


Muita gente não conhece Nelson Piquet Souto Maior. Só que o próprio deu uma ideia de quem é. Foi numa palestra que ele concedeu em 2013 para alunos adolescentes do Colégio Dom Pedro II, em Brasília.

Os primeiros cursos que ele fez no SENAI, o primeiro trabalho em uma oficina, o início no Kart, as primeiras corridas no exterior, até os três campeonatos mundiais de Fórmula 1. Inclusive, algumas dificuldades que ele teve e ninguém imaginava.

Além de tudo isso, conta como foi seu reencontro com Nigel Mansell e o desenvolvimento da peça publicitária do Ford Fusion, além de responder perguntas dos alunos e professores.

The simpler the better. Pinto. Ford's little import-size car. Compare it to VW. Maverick. America's most trouble-free compact. Compare it to other compacts like Vega.

The simpler the better. 

Pinto... Ford's little import-size car. Compare it to VW... 
Our little Pinto is built simpler—to save you money. There's less to go wrong. (And ifs easier,to fix if something does.) Pinto calls for half as many oil changes as VW. One-sixth as many chassis lubes. Pinto's brakes areself-adjusting . And that's just for openers! Pinto has a 75-hp cast-iron engine. The biggest VW Beetle, a 60-hp aluminum engine. Pinto has precise rack-and-pinion steering, like many expensive sports cars. VW doesn't. And Pinto is lower and wider, to hold the road better. You get more room on the inside. And Pinto's all-steel body is welded together as a sin le rattleproof unit See Pinto the 
• • little care-free car. The choice is simple! 

Maverick...America's most trouble-free compact. Compare it to other compacts like Vega ... 
We call Maverick the simple machine because ifs simple to own, simple to drive. and simple to take care of. According to a recent independent survey, Maverick has the best frequency-of-repair record of any American car. Just compare it Maverick has a powerful 6-cylinder 100-hp engine (and an optional V-8). Vega. has 4-cylinders. Maverick's wheel-base is longer. And Maverick's track is wider. It has 15% more trunk space 
HANDY COMPARISON 
CHART 
PINTO' VOLKSWAGEN^ MAVERICK'. VEGA' 51919 94 .1965 (Super Beetle) $2091-2-dr. sd ,S2197 — 2-dr. CD 1 95 3- 161.8- Wheelbase Overall length 103' 179.4' 97.0' 169.7' 183' 69 4' 50.1' Overall width Overall height 70.6' 53.0' 65.4' 51.9' 55 0%55 0' 54 3753 3' Zgitir 56 5756 5' 55.1.754 1' 31.5' 20301b. 31.5' 19181b. Telling circle Weight (curb) 36.9' 26261b. 33.0' 22021b ?1?:' ' Zolfu '' glne size Z i7s:g Li . in. n .4400h cpu. in 
11)OfFhillrnlb=litnogarelerhe preparation =Alt= p'S't,hereCI)ietZli grerarcLstr '1147 grgllietrOril X4)-vgetrAtilZs, included 3) char,. and boa, tax. are not tion charges. 1-bwever, it does not include cle=tiorrhi IthParrges'ingustrerdiValt= 2.d13agedo, omuic:mpariscrItt manufacturer's suggested retail prices for lowest-priced 
than comparableVega models. Calls for fewer oil changes and lube lobe. Maverick also allows you simple' Do-it-yoursell'servicing. And there's a 4-door Maverick, too. But there isn't a 4-door Vega. Maverick. It's that simple. 
FORD 
Yoi—cc-1 
Better idea for safety...buckle up.

Veja Alain Prost, Franck Montagny e Nico Hülkenberg celebrarem 40 anos da Renault na Fórmula 1


Um registro nostálgico, uma viagem no tempo: Nico Hülkenberg chega ao Circuit Paul Ricard, dirigindo um 1977 Renault 16 TX, e no rádio, "Stayin' Alive" dos Bee Gees. Lá, encontra Alain Prost, que mostra em detalhes o 1983 Renault RE40, carro de Fórmula 1 com um motor 1.5 V6 Turbo que produz 750 CV de potência.

Nico embarca no carro, já na pista. Nisso, chega Franck Montagny, a bordo do 1977 Renault RS01, que também possui um propulsor 1.5 V6 Turbo, mas que debita 500 CV de potência. Ambos arrancam na linha de partida para algumas voltas rápidas.

Enquanto Montagny se diverte ao volante, Hülkenberg tem problemas, principalmente com a transmissão, cujas marchas custavam a entrar, e a embreagem ralou a sua perna. No fim, todos saem satisfeitos. Mas, e Alain Prost? Bem, ele dirigiu algo. Mais precisamente, o 1979 Renault Super Goélette Saviem SG2. E ofereceu carona aos outros.

Introducing the 1967 Mercury Cyclone. A man's kind of action from Mercury, the Man's Car!

Introducing the Mercury Cyclone '67. A man's kind of action from Mercury, the Man's Car! The Man's Car for men who like their action big! You sense this the moment you take the wheel. It's hefty. Wood-grained. Gives a man that 'in charge' feeling. The bucket seats are man-sized. With GT options, this Mercury Cyclone offers every feature a performance man looks for: * 4-carb 390 cubic inch V-8 * Dual exhausts * Heavy-duty running gear—shocks, springs, stabilizer bar, the works! Other options include: * fade-resistant power disc brakes and * His-and-Her Select-Shift Merc-O-Matic (lets a man run it through the gears, lets his wife leave it in automatic). And, remember, this is the Man's Car with a heritage of performance! Cyclone! Come   Marquis * Brougham * Park Lane * Montclair * Monterey drive one now ! Cyclone * Caliente * Capri * Comet 202 * Cool new Cougar

Volkswagen Golf GTI Kinderwagen é um carrinho de bebê hot hatch

Volkswagen Golf GTI Kinderwagen
O Volkswagen Golf GTI foi o carro que criou o termo hot hatch. Agora qualquer um pode se tornar entusiasta do modelo desde recém-nascido, já que a marca alemã criou um carrinho de bebê com o mesmo estilo esportivo do carro: trata-se do Volkswagen Golf GTI Kinderwagen.

Já disponível como pré-venda no Japão, o Volkswagen Golf GTI Kinderwagen possui o mesmo acabamento xadrez clássico do Volkswagen Golf GTI. As laterais do carrinho de bebê apresentam design de favo de mel que imita a grade do carro de verdade, e a costura vermelha no pegador tem inspiração no volante de direção.

Chegou a Nova Chevrolet S10 2018. A picape cheia de força e tecnologia feita pra quem carrega o país nas costas.